برای همین ذهنم بر روی معنی کلمه سیب متمرکز شده

در ترجمه کلمه طیب بحث است که چرا پاکیزه معنا شده است.

در آیه ۱۶۸ سوره بقره همین کلمه آمده است و همانطور که گفتیم به معنی پاکیزه ترجمه شده است.

بیش از ۶ ماه بر روی معنی کلمه طیب کار کردم.

وقتی در قرآن می فرماید:« هرزقا حلالا طیبا» یعنی غذایی که هم حلال باشد و هم پاکیزه؛

پس یعنی آیا ممکن است غذایی حلال باشد ولی پاکیزه نباشد؟

خود کلمه طیب به معنای مربیه است؛ مربیه به معنای رویاننده و جانبخش است،

ارض مربیه یعنی زمینی که خوب محصول بدهد.

پس آنوقت که می فرماید «کلوا من طیبات…»

بانان جوخوردن حضرت علی (ع) منافات ندارد.

مگر می شود خدا چیز حلالی را خلق کرده باشد و به مومن بگوید از این حلال نخور.

پس اگر بخواهیم مربیه را هم درک کنیم باید بدن ها را بشناسیم.

هنگامی که بدنها و طبایع را شناختی به طب می رسی.

حالا اگر فردی که هندوانه بدون نمک میخورد سرد و تر باشد،

دچار سردرد می شود، یا اگر فردی طبع گرم داشته باشد بهترین دارو برایش عدس است

و کبد را خنک می کند ولی اگر طبع سردی داشته باشد و عدس بخورد جنون سرد می گیرد.

در نتیجه عدس که حلال است برای یکی می شود طیب و برای دیگری غیر طیب.

پس وقت زیادی برای شناخت مشکلات طب سنتی در مواجهه با روایات ائمه گذاشتید؟

بله. وقت زیادی گذاشتم و تحقیقات مفصلی داشتم.

در مورد نام روش طبی خودتان توضیح دهید:

همانطور که گفتم وقتی متوجه شدم که مبانی طب سنتی با روش طبی، جور نمی آید،

تمام تمرکزم را بر روی فرمایشات حضرت رسول (ص) ائمه بزرگوار و سایر انبیاء گذاشتم تا بالاخره به یک روش درمان مبتنی بر فرمایشات حضرت رسول اکرم (ص) ائمه و انبیاء رسیدم

و برای اینکه بین شیعه و سنی اختلافی نباشد اسم آن را «طب النبی» گذاشتم.

اگر امکان دارد در استفاده از دستورات سایر انبیاء در این طب النبی مثالی بزنید:

بله امروزه بیماری داریم بنام آزواسپرم برای درمان آزواسپرم از دستور حضرت ادریس استفاده کردیم یعنی تخم مرغی تولید کردیم

که بیمار با خوردن آن مشکل بیماری اش حل می شود در حقیقت برای تولید این تخم مرغ بررسی کردیم که به مرغ چه موادی بدهیم

تا چنین تخمی تولید کند تا پس از خوردن تخم مرغ توسط مریض مشکل برطرف شود و خدا را شکر به نتیجه رسیدیم.

یعنی بیماری آزواسپرم را درمان کردید؟

به طور کامل

در صورت امکان سایر بیماری های صعب العلاج یا لاعلاجی را هم که درمان کردید را نیز ذکر فرمائید:

از دیگر بیماری هایی که به لطف خدا توانستیم درمان کنیم سقط جنین بود. برای درمان اول به سراغ قرآن رفتیم.

دیدم در قرآن مخلقه غیر از مخلقه داریم.

یعنی ۲ نوع مخلوق داریم: مخلوق مخلقه و مخلوق غیر مخلقه،

از طرف دیگر دیدم از امام پرسیده شده مخلوق غیر مخلقه چیست و پاسخ فرموده اند که جنینی که در رحم مادر است

ولی هنوز روحش برایش در نظر گرفته نشده است. حالا وقتی مادری زیر ۴ ماه جنینش سقط می شود دیگر شما نمی توانی با دارو درمانش کنی.

اینجا باید از خدا طلب روح کنیم دستور عملی در روایات داریم که اگر بچه دار نمی شوید بر روی انگشتر فیروزه آیه «رب لا تزرونی فردا و انت خیر الوارثین»

را بنویسید و در دست کنید.

در حقیقت برخی اوقات بچه روزی آدم نیست باید این روزی را از خدا بخواهیم.

حالا نطفه تشکیل می شود، کیسه مادر شکل می گیرد. این کیسه کوچک می ماند و می شود غیر مخلقه.

یعنی خانواده ای که می خواهد بچه دار شود روزیش را از خدا گرفته ولی رحم مشکل دارد و نمی تواند.

اکنون این رحم می بایست درمان شود به روایات که مراجعه کنیم می بینیم که برای درمان این بیماری دستورالعمل داریم؛

یعنی چه کارهایی انجام دهیم که رحم تقویت شود و به اصطلاح بالا بیاید. اگر هویج را با عسل مخلوط کنیم و به بیمار بدهیم مشکل برطرف می شود.

هویج مخلوط با عسل تاثیر مستقیم دارد و باعث تقویت رحم می شود. این فرمایش امام جعفر صادق (ع) است.

یکی دیگر از بیماری هایی که موفق به درمان آن شده ایم بیماری میکروسفال است. مراجعه کننده ای با این بیماری داشتم.

دارویی به مادر دادم که استفاده کند، مادر خورد و به بچه شیر داد، بعد از گذشت چند ماه بچه از حالت میکروسفال به حالت طبیعی در آمده است.

ابتدا اصلاً شنوایی نداشت. الان به صداهای اطرافش کاملاً عکس العمل نشان می دهد. البته الان دید ضعیفی دارد

در حالی که قبلاً اصلاً دید نداشت و در حال ادامه درمان هستیم تا بخشی که مربوط به بینایی هست هم درمان شود.

بیماری سندروم داون را هم درمان کرده ایم، ۲ سال پیش ۲ مراجعه کننده داشتیم و روی هر دو مورد کار کردیم و خوشبختانه جواب گرفتیم،

حدود ۲ سال هم زمان برد.

از بیماران کودک بودند؟

و چهره کودک هم پس از درمان تغییر کرد؟

بله

 

 

موسسه آوا –مقالات